Wil je proactief op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van online dienstverlening? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.

  • Breng ook de interne klantreis in kaart voor een optimaal proces

    Gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland sloegen de handen ineen bij de optimalisatie van hun persoonlijk internet portaal (PIP).
  • Design as a Service voegt concreet waarde toe

    Toegevoegde waarde is inmiddels een populair woord geworden om te gebruiken. Maar hoe bereik je die toegevoegde waarde dan? Wat je nodig hebt is een bewezen proces dat deze buzzterm concreet maakt. Hier komen Design Thinking en Design Sprints om de hoek.
  • 10 tips voor een betere website

    Benieuwd hoe je jouw website kunt verbeteren? Lees in 10 tips hoe je dit doet.
    Drupal op laptop gepresenteerd
  • SIM Open Social speelt in op vraag naar interactie op intranet

    Vandaag de dag willen veel klanten minimaal mogelijkheden voor interactie, kennis delen, groepen en een makkelijke manier om elkaar te vinden in hun intranetomgeving. Met SIM Open Social hebben wij een laagdrempelige, makkelijk te implementeren intranetomgeving voor klanten in huis.
  • Welk scenario past bij jouw organisatie?

    Maximaal impact maken en je digitale dienstverlening nog beter voor het voetlicht brengen. Met SIMsite Drupal bieden we onze klanten die mogelijkheid. Inmiddels zijn al ruim 50 klanten van SIM overgestapt naar dit platform. Waarom is het zo geschikt voor lokale overheden? En hoe weet je of het iets is voor jouw organisatie?
  • Gemeente Noordwijk ‘gooit’ intranet open met SIM Open Social

    Het intranet van Gemeente Noordwijk was aan vervanging toe. Het was te statisch. Ook moest er een makkelijk te gebruiken smoelenboek komen waarbij je iemand goed en snel kunt vinden op expertise. Na de demo van SIM Open Social was de gemeente enthousiast. Het werd een implementatie waarbij de grenzen van het platform werden opgezocht.
  • Waarom brengt een Design Sprint jouw organisatie verder?

    Herken jij de situatie dat je een gaaf idee bedenkt, maar het op de plank blijft liggen? Heb je wel eens in een projectgroep gezeten waarbij jullie oplossing niet aansloeg bij de eindgebruiker? Of loopt je organisatie vast bij het oplossen van een probleem door de complexiteit ervan?
  • Gemeente Bergen op Zoom pakt online dienstverlening aan

    Gemeente Bergen op Zoom heeft de digitale dienstverlening onder de loep genomen. Een van de vragen die de gemeente zich stelde was ‘wat willen we met de website?’. Het antwoord was snel gevonden: een site die inwoners helpt bij vragen, die toegankelijk en veilig is en met een makkelijk te gebruiken CMS.
  • Gemeente Veere verbetert processen door datagedreven te werken

    Waar kunnen content, formulieren en processen verbeterd worden, zodat de dienstverlening soepel en helder verloopt?