Wat is het SIM Klantreisonderzoek?  

Inwoners en bedrijven komen altijd naar de overheid met een doel. Er is een kindje geboren, dus komen ze aangifte doen bij de gemeente. Er staat een evenement of verbouwing op de agenda waarvoor een vergunning nodig is. Bereiken zij dan vlot en naar tevredenheid hun doel?

Met het klantreisonderzoek brengen we met jou de stappen in beeld die de eindgebruiker aflegt in het proces om een bepaald doel te bereiken. Je krijgt meer inzicht in hoe deze route verloopt en waar knelpunten zitten in zijn customer journey. Zo kun je de dienstverlening naar een hoger plan tillen!

Is een klantreisonderzoek iets voor mij?

Onze consultant vertelt graag wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.

Neem contact met ons op

Het traject in vogelvlucht

  1. To do: Kick-off

    In een halve dag kennismaking en uitstippelen van de verdere acties van het project. Eerste start met in kaart brengen van kpi’s en persona.

  2. To do: Klantreis dag 1

    Het interne proces in kaart brengen van de gekozen dienst.

  3. To do: Klantreis dag 2

    SIM interviewt gebruikers van de gekozen dienst over hun klantreis.

  4. To do: Klantreis dag 3

    Klantreis in beeld brengen, gebruikerservaringen delen en samenbrengen met het resultaat van dag 1.

  5. To do: Evaluatie en toekomst

    Een dagdeel waarin we het project met elkaar evalueren.

Meer weten?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een klantreisonderzoek in jouw organisatie?

Neem contact met ons op