Alle klantcases van SIM op een rij!

Wil je proactief op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van online dienstverlening? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.

  • Breng ook de interne klantreis in kaart voor een optimaal proces

    Gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland sloegen de handen ineen bij de optimalisatie van hun persoonlijk internet portaal (PIP).
  • Gemeente Noordwijk ‘gooit’ intranet open met SIM Open Social

    Het intranet van Gemeente Noordwijk was aan vervanging toe. Het was te statisch. Ook moest er een makkelijk te gebruiken smoelenboek komen waarbij je iemand goed en snel kunt vinden op expertise. Na de demo van SIM Open Social was de gemeente enthousiast. Het werd een implementatie waarbij de grenzen van het platform werden opgezocht.
  • Gemeente Bergen op Zoom pakt online dienstverlening aan

    Gemeente Bergen op Zoom heeft de digitale dienstverlening onder de loep genomen. Een van de vragen die de gemeente zich stelde was ‘wat willen we met de website?’. Het antwoord was snel gevonden: een site die inwoners helpt bij vragen, die toegankelijk en veilig is en met een makkelijk te gebruiken CMS.
  • Gemeente Veere verbetert processen door datagedreven te werken

    Waar kunnen content, formulieren en processen verbeterd worden, zodat de dienstverlening soepel en helder verloopt?
  • Zoekmachine optimalisatie als wezenlijk onderdeel van digitale dienstverlening

    Lees hoe de gemeente Bronckhorst succesvol de dienstverlening kon verbeteren dankzij het zoekmachine optimalisatie project!
  • Gemeente Hellevoetsluis lanceert Werken bij site met mooie bijvangst

    Gemeente Hellevoetsluis lanceerde eind februari een site voor het werven van nieuwe medewerkers. Nienke van ’t Klooster, projectleider bij de gemeente: “Met een vaste deadline en de goede procesbegeleiding van SIM realiseerden we deze langgekoesterde wens binnen afzienbare tijd. Het biedt ons meer mogelijkheden om te laten zien wie we zijn als werkgever, waar we voor staan.”  
  • De succesfactor: plenaire bijeenkomsten gekoppeld aan SIM knowhow

    De vier waterschappen: Brabanse delta, Hollandse delta, de Dommel en Rivierenland en Het Waterschapshuis gingen tegelijk live met hun nieuwe websites onder begeleiding van SIM. Dit was de eerste stap in het traject om de digitale dienstverlening van deze waterschappen onder regie van Het Waterschapshuis te verbeteren.
  • SIMform maakt het een stuk makkelijker

    “En dan, met een big bang, ineens 75 formulieren live. Dat was heel leuk!” Roy Berghout, informatiemanager bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp, is enthousiast over formulierengenerator SIMform. “Het proces dat de klant doorloopt, is veel gebruiksvriendelijker geworden. En het maken van formulieren is voor ons een stuk gemakkelijker geworden. Ik vind het echt een verbetering!” 
  • Goede cijfers van de gemeente Roerdalen voor nieuwe SIM-CMS

    ‘Het blijft leuk om te zeggen dat je in de nieuwste auto rijdt’, zo vat SIM-productmanager Roelof Schram de aantrekkingskracht van het nieuwe CMS treffend samen. Want met dit nieuwe CMS, gebaseerd op het open source systeem Drupal, lopen SIM én klanten volgens hem ‘in de voorhoede’ met online dienstverlening. Een van de eerste gemeenten die het nieuwe systeem sinds april 2019 in de praktijk brengt, is Roerdalen. ‘ Volgens  projectleider John Ripmeester was de gemeentelijke organisatie ‘zeer tevreden’ over zowel het verloop van het traject als de uiteindelijke nieuwe website.