Wil je proactief op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van online dienstverlening? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.

  • Kans voor verbinding tussen het klantcontactcentrum en de website

    Door Edwin van Kersbergen, directeur Consultancy SIM. We kennen het allemaal, iets zoeken zonder het te kunnen vinden. Ik ben vrij gestructureerd, dus ik zoek niet vaak naar de sleutels of welk voorwerp dan ook, maar op het internet zoekt iedereen. Dat is prima en Google helpt ons graag daarbij.

  • Feedbacktraject bij lancering nieuwe website

    Vorig jaar introduceerde de gemeente Rotterdam haar nieuwe website. Dit gebeurde niet in één keer (big bang), maar de bezoeker kreeg de vraag of je de nieuwe website eerst wilde uitproberen. Onder het mom van "u bouwt mee aan Rotterdam.nl" was het voor mij heel duidelijk wat de gemeente hiermee wilde bereiken. Ik dacht er nog eens over na en zie ING dit ook steeds toepassen op de website en op bijvoorbeeld Mijn ING. Zelf geef ik nooit zomaar feedback op een website, maar Rotterdam.nl en ING kregen wel mijn feedback.