Wil je proactief op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van online dienstverlening? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.

  • De succesfactor: plenaire bijeenkomsten gekoppeld aan SIM knowhow

    De vier waterschappen: Brabanse delta, Hollandse delta, de Dommel en Rivierenland en Het Waterschapshuis gingen tegelijk live met hun nieuwe websites onder begeleiding van SIM. Dit was de eerste stap in het traject om de digitale dienstverlening van deze waterschappen onder regie van Het Waterschapshuis te verbeteren.

  • SIMform maakt het een stuk makkelijker

    “En dan, met een big bang, ineens 75 formulieren live. Dat was heel leuk!” Roy Berghout, informatiemanager bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp, is enthousiast over formulierengenerator SIMform. “Het proces dat de klant doorloopt, is veel gebruiksvriendelijker geworden. En het maken van formulieren is voor ons een stuk gemakkelijker geworden. Ik vind het echt een verbetering!” 

  • SIM steunt het Bartiméus fonds

    Het Bartiméus Fonds maakt zich sterk voor mensen die slechtziend of blind zijn, zodat zij alles uit het leven kunnen halen wat erin zit. Om dat voor elkaar te krijgen, zamelt SIM voor het Bartiméus Fonds geld in voor het innovatieve project 'blinde leerlingen op weg naar een mooie toekomst’.

  • Waardevolle klantendag SIMkcs

    Op 3 juli 2019 viel ik, Gineke Hoogendoorn, met mijn neus in de boter. 
    Als kersverse product owner van het SIM klantcontactsysteem(SIMkcs) stond de klantendag van deze oplossing op het programma. Gemeente Beverwijk, die samen met gemeente Veere de eerste was die het KCS in gebruik nam in hun klantcontactcentrum (KCC), was gastheer. Wat een mooie, leerzame dag werd dat!

  • Checklist voor een geslaagd KCC

    Klanttevredenheid staat bij iedere organisatie hoog op de agenda. Ook bij de overheid. Een klantcontactcentrum maakt het mogelijk om de dienstverlening van de organisatie te verbeteren. Wij zetten vijf ingrediënten voor een geslaagd KCC voor je op een rij.

  • Zes praktische tips voor de leesbaarheid van webteksten

    Wanneer een bezoeker de keuze maakt om actief op zoek te gaan naar meer informatie, is het belangrijk dat deze gemakkelijk vindbaar is. Om hiervoor te zorgen moet de leesbaarheid van de tekst zo goed mogelijk zijn. In deze blog geeft onze UX-designer Timo je zes praktische tips!

    Website APK
  • Wetgeving op digitale toegankelijkheid: hoe bewust is je organisatie?

    Een collega komt aan je bureau met een Excel document met daarin de openingstijden van het zwembad. Met de vraag of je dit document even op de website wilt zetten. Wanneer je aangeeft dat je dit document zo niet kan plaatsen, omdat het geen PDF-document is, loopt je collega naar de kopieermachine. Een paar minuten later ontvang je een PDF met de ingescande openingstijden. Eigenlijk is dit gewoon een afbeelding. Je collega is zich er niet van bewust dat dit geen toegankelijk PDF-document is en dat je dit dus ook niet kunt plaatsen.

  • Kans voor verbinding tussen het klantcontactcentrum en de website

    Door Edwin van Kersbergen, directeur Consultancy SIM. We kennen het allemaal, iets zoeken zonder het te kunnen vinden. Ik ben vrij gestructureerd, dus ik zoek niet vaak naar de sleutels of welk voorwerp dan ook, maar op het internet zoekt iedereen. Dat is prima en Google helpt ons graag daarbij.

  • Feedbacktraject bij lancering nieuwe website

    Vorig jaar introduceerde de gemeente Rotterdam haar nieuwe website. Dit gebeurde niet in één keer (big bang), maar de bezoeker kreeg de vraag of je de nieuwe website eerst wilde uitproberen. Onder het mom van "u bouwt mee aan Rotterdam.nl" was het voor mij heel duidelijk wat de gemeente hiermee wilde bereiken. Ik dacht er nog eens over na en zie ING dit ook steeds toepassen op de website en op bijvoorbeeld Mijn ING. Zelf geef ik nooit zomaar feedback op een website, maar Rotterdam.nl en ING kregen wel mijn feedback.