Wil je proactief op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van online dienstverlening? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.

  • Klanttevredenheid staat bij iedere organisatie hoog op de agenda. Ook bij de overheid. Een klantcontactcentrum maakt het mogelijk om de dienstverlening van de organisatie te verbeteren. Wij zetten vijf ingrediënten voor een geslaagd KCC voor je op een rij.
  • Wanneer een bezoeker de keuze maakt om actief op zoek te gaan naar meer informatie, is het belangrijk dat deze gemakkelijk vindbaar is. Om hiervoor te zorgen moet de leesbaarheid van de tekst zo goed mogelijk zijn. In deze blog geeft onze UX-designer Timo je zes praktische tips!
    Website APK
  • Een collega komt aan je bureau met een Excel document met daarin de openingstijden van het zwembad. Met de vraag of je dit document even op de website wilt zetten. Wanneer je aangeeft dat je dit document zo niet kan plaatsen, omdat het geen PDF-document is, loopt je collega naar de kopieermachine. Een paar minuten later ontvang je een PDF met de ingescande openingstijden. Eigenlijk is dit gewoon een afbeelding. Je collega is zich er niet van bewust dat dit geen toegankelijk PDF-document is en dat je dit dus ook niet kunt plaatsen.
  • Door Edwin van Kersbergen, directeur Consultancy SIM. We kennen het allemaal, iets zoeken zonder het te kunnen vinden. Ik ben vrij gestructureerd, dus ik zoek niet vaak naar de sleutels of welk voorwerp dan ook, maar op het internet zoekt iedereen. Dat is prima en Google helpt ons graag daarbij.
  • Vorig jaar introduceerde de gemeente Rotterdam haar nieuwe website. Dit gebeurde niet in één keer (big bang), maar de bezoeker kreeg de vraag of je de nieuwe website eerst wilde uitproberen. Onder het mom van "u bouwt mee aan Rotterdam.nl" was het voor mij heel duidelijk wat de gemeente hiermee wilde bereiken. Ik dacht er nog eens over na en zie ING dit ook steeds toepassen op de website en op bijvoorbeeld Mijn ING. Zelf geef ik nooit zomaar feedback op een website, maar Rotterdam.nl en ING kregen wel mijn feedback.