Wil je proactief op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van online dienstverlening? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.

  • Hoe overtuig je een organisatie van een online community?

    In het dagelijks leven ben je verbonden met verschillende community's. Van sommige ben je je misschien niet eens zo zeer bewust. Denk bijvoorbeeld aan de plaats waar je woont, je leeftijdsgroep of een sportverenigingwaar je bij aangesloten bent. Ook binnen het bedrijfsleven heeft een community een grote meerwaarde. 

    social intranet
  • De kracht van een community

    Je ziet op intranet een verslag met foto’s voorbij komen over een workshop van het projectteam omgevingswet. Later kom je een van de collega’s uit dat team tegen. Zij praat je even bij over de resultaten van de workshop. Jouw expertise over organisatieverandering blijkt nu nodig, dus jullie spreken af dat je de volgende keer aansluit. En dat door dat ene bericht.

  • SIMsite powered by Drupal heeft de toekomst

    Wat willen onze klanten? Een veilig en betrouwbaar CMS dat is toegespitst op de wensen van lokale overheden, waterschappen en provincies, én dat toekomstbestendig is. Dan praten we wat mij betreft over SIMsite powered by Drupal. Het CMS past als een maatpak, zoals SIMsite 3, maar kan steunen op een grote community op de achtergrond. En het heeft 2 awards gewonnen, dat is niet voor niets.

  • Wet digitale overheid, wat gaat er nog wijzigen?

    In ICT Magazine gaat Esther Makaay, eID Specialist bij onze partner Connectis, in op de Wet digitale overheid. Wat gaat er nog wijzigen in de huidige conceptwet?

  • SIMiam: de toekomstbestendige manier voor Identity & Acces Management

    Je zet je computer aan en logt in op de SIM portal. Vervolgens start je de SIM applicaties waarmee je werkt op. Handig zo’n single sign-on. Dat het inloggen gebeurt op een veilige manier die voldoet aan alle wet- en regelgeving waar de overheid mee te maken heeft, merk je niet. Het is wel een fijn idee! Jouw organisatie is met SIMiam volledig ‘in control’. Ruim 35 klanten van SIM ervaren dit al dagelijks zonder erbij na te denken. Straks weet elke klant niet beter dan dit.

  • Toekomstbestending inloggen op het hoogste niveau

    Ken je dat? Er moet iets worden gedaan aan de waterleiding, dus gaat het trottoir open. Een ander moment moet er iets gebeuren aan de gasleiding. Weer het trottoir open. En daarna gaat het nog eens open want er wordt glasvezel aangelegd. Voor elke kabel moet er opnieuw worden gegraven. Iets soortgelijks kan je overkomen als je nieuwe online identificatiemiddelen moet toevoegen aan je systeem. Hoe kun je de mogelijkheden uitbreiden met garantie dat de data van je klanten veilig zijn en zonder dat je telkens opnieuw moet graven?

  • Toegankelijkheid: drie praktische tips!

    Iedere inwoner heeft het recht om te leven als ieder ander en mee te doen in de maatschappij. Gebruikmaken van de mogelijkheden die het internet, computers en smartphones ons bieden hoort daar natuurlijk bij. Juist daarom is het belangrijk dat digitale dienstverlening toegankelijk is voor iedereen. Wij geven drie praktische tips om tekst voor jouw inwoners toegankelijk te maken.

  • Voorkom hoge kosten voor bezwaarschriften

    Steeds vaker zien we dat burgers externe bureaus inschakelen om bezwaarschriften namens hen in te dienen tegen de gemeentelijke belastingen of de vastgestelde WOZ-waarde. Wat zij zich vaak niet realiseren is dat als het bezwaarschrift gegrond is, de gemeente wettelijk verplicht is om een onkostenvergoeding aan deze bureaus uit te betalen. Die onkostenvergoeding is zo hoog dat deze no-cure no-pay bureaus hiervan kunnen bestaan. De gemeente maakt op deze manier meer kosten en zal dit uiteindelijk weer moeten verrekenen in de belastingtarieven. Met als gevolg dat de aanslag uiteindelijk toch weer hoger wordt voor de burgers. En dan is de vraag: wat winnen we hier met z’n allen mee?

  • To do: optimaliseren digitale formulieren

    Bij wie komt dit niet bekend voor? Bij onze klanten zien we dat het verbeteren van digitale formulieren overal wel ergens op een 'to-do' lijstje staat. Iedereen weet dat dit belangrijk is. Ook omdat het één van de plekken is waar je direct de tevredenheid van de inwoners en ondernemers kunt verbeteren. Maar door tijdgebrek en gebrek aan inzicht blijft deze taak meestal onderaan het lijstje bungelen.