Onderzoek wijst uit dat 50% van de inkomende oproepen van een KCC wordt doorverbonden. Onze oplossing focust zich op het afhandelen van alle informatie vragen door antwoorden naar het KCC te brengen.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden van SIMkcs?

Download hier de brochure

Wat is SIMkcs?

SIMkcs is dé cloudoplossing die helpt om klantcontact over alle kanalen beter en efficiënter af te handelen. In plaats van allerlei toepassingen en virtuele loketten, komen klantcontacten over alle kanalen samen in één applicatie.

Daarbij ligt de focus op het afhandelen van alle informatievragen door antwoorden naar het KCC te brengen. Doorverbinden is hierdoor minder vaak nodig doordat je de mogelijkheid hebt om terugbelnotities te maken en feedback kunt geven op de content. Zo kan iedereen binnen de organisatie de dienstverlening continu blijven verbeteren.

Uitgangspunten van SIMkcs

Zo snel mogelijk afhandelen van klantcontacten

  • Plezierige en eenvoudige interface voor medewerkers
  • Flexibele zoekfunctie gericht op tonen specifieke en relevante content voor beantwoording
  • Handige terugbelvoorziening voor de hele organisatie
  • Multi-channel, dus niet alleen telefoon, maar ook Facebook, Twitter, WhatsApp en chat.

Hergebruik van bestaande data en systemen

  • Integratie van bestaande PDC, FAQ, personenkaarten (o.a. via Social Intranet), etc. voor vinden van informatie en collega’s. 
  • Integratie met OBI4wan voor het vangen en afhandelen van berichten via webcare kanalen
  • Koppeling met telefooncentrale (Mitel)voor makkelijk doorverbinden
  • Koppeling met Exchange (Outlook) voor het tonen van beschikbaarheid van collega’s

Continu optimaliseren van kennisbank, processen en prestaties

  • Feedback geven op content door: ‘Juiste resultaat niet gevonden’ en ‘Dit antwoord is niet juist’ functies.
  • Managementinformatie met real-time info KPI’s op klantcontact, content en terugbelgedrag.
  • Direct overzicht op openstaande terugbelnotities per afdeling en per persoon, inclusief doorlooptijd van afhandeling

Privacy first

Alleen persoonsinformatie tonen, wanneer het striktnoodzakelijk is voor de afhandeling van de vraagt van dat moment.

Klant aan het woord: Gemeente Beverwijk

"We waren al lange tijd op zoek naar een kennissysteem. Voorheen hadden we verschillende kanalen waar er interactie plaatsvond. SIMkcs helpt ons om schoner, efficiënter en sneller te werken, doordat we nu alle klantcontact kunnen monitoren en afhandelen vanuit één systeem."

Ed Pronk - Gemeente Beverwijk

Meer weten?

We laten je graag zien hoe SIMkcs in de praktijk werkt en wat deze lichte, maar slimme oplossing voor je kan doen.

Neem contact met ons op

sociaal intranet SIM Open Social