Pagina opties

E-dienstverlening

Alles voor een goede klantreis

Iedere vorm van dienstverlening begint met een aanleiding. Ook die van de overheid. Er is altijd een reden waarmee een klantreis in gang wordt gezet; een inwoner of bedrijf heeft een doel. Er is een kindje geboren waarvan aangifte moet worden gedaan bij de gemeente. Er staat een evenement of verbouwing op de agenda waarvoor een vergunning nodig is. Wat de aanleiding en het doel ook is, SIM zorgt voor een eenvoudige, digitale klantreis bij overheidsorganisaties voor inwoners en bedrijven. Door de afstand tussen aanleiding en het behaalde doel zo kort mogelijk te houden, zorgen wij bovendien voor een goede reis.

Dit doen we door een logische combinatie van:

  • informeren over producten en diensten;
  • inzage en gebruik van gegevens;
  • indienen van vragen, aanvragen, meldingen en mededelingen.

‘Ik kan je helpen. Vertel me wie je bent en ik kan je beter helpen.’

Wanneer iemand goed en efficiënt wordt geïnformeerd, toegang heeft tot zijn of haar gegevens en eenvoudig zelf de juiste actie kan ondernemen, ontstaat er interactie. En dat is waar goede dienstverlening voor SIM om draait: een soepele interactie tussen de burger of ondernemer en de overheid. Wanneer deze interactie ook nog eens plaatsvindt achter een inlog, gaan we zelfs nog een stapje verder en maken we de klantreis persoonlijk. 

Onze oplossingen voor e-dienstverlening

  • SIMloket (producten- en dienstencatalogus)
  • Prefill eFormulieren Services
  • Zaak- en documentservices
  • SIMform (e-formulieren)
  • DigiD, eHerkenning en eIDAS (authenticatie)
  • Persoonlijk Internet Portaal (mijn-omgeving)