Veel overheidsorganisaties worstelen met een groeiend aantal websites. Om meer inzicht en grip op het online landschap van je organisatie te krijgen, Is Digital Insights Platform (DIP) ontwikkeld. Wat doet DIP voor jou?

Direct zien hoe DIP jouw werk simpeler maakt?

Plan een online demo

Wat is DIP?

Digital Insights Platform biedt inzicht en geeft je de regie over je websites terug. Het platform geeft je altijd een actueel overzicht van bijvoorbeeld eigenaarschap, prestaties, toegankelijkheid en locatie van de hosting van alle websites. Dit helpt je om snel deze, en nog veel meer kenmerken van al je websites te verhelderen. Het dashboard toont in realtime de status van de kenmerken. Constateert DIP bijvoorbeeld een probleem met een veiligheidscertificaat, dan zie je dat meteen.

De voordelen van DIP

Het grote voordeel is dat je in een oogopslag ziet hoe je websites ervoor staan en waar actie nodig is. Het helpt je bij jouw digital governance en maakt compliance inzichtelijk. Ook bespaart DIP je veel tijd. Het lukt niet altijd om structureel alle controles te doen die nodig zijn. DIP controleert een aantal belangrijke aspecten automatisch en laat je weten waar je aan de slag moet. Anticiperen en snel reageren in plaats van achter de feiten aanlopen dus.

  • Het brengt je websites in kaart: hoeveel websites, pagina’s
  • Laat zien wie waarvoor verantwoordelijk is
  • Toont wanneer contracttermijnen bij leveranciers verlopen
  • Geeft inzicht in wat websites op jaarbasis kosten
  • Het controleert of websites voldoen aan regels en wetten
  • Het bespaart je veel tijd

Ervaringen van andere organisaties

Hoe houd je als webmaster bij de overheid een actueel overzicht van de status van álle websites?

Lees hoe de gemeente Drimmelen dit voor elkaar kreeg

Waarom Digital Insights Platform als je al Siteimprove gebruikt?

Digital Insights Platform en Siteimprove zijn echt andere dingen. Siteimprove kijkt bij de meeste organisaties naar een deel van het online landschap,  meestal de 3 belangrijkste websites, en geeft daarvan diepe analyses over een paar onderwerpen: toegankelijkheid en gebruik (statistieken). DIP kijkt naar de volle breedte van je online landschap. Alle websites kunnen erin. DIP maakt vervolgens quick scans op onder meer toegankelijkheid, veiligheid, CMS-type, hostingpartij en -loocatie, performance en omvang van een website. Daarnaast vul je in DIP per website zelf belangrijke kenmerken aan, zoals type aanbesteding, kosten en wie erbij betrokken is.

DIP bekijkt je volledige online landschap vanuit een helikopterview en signaleert waar problemen zijn. Soms kun je die problemen direct oplossen, bijvoorbeeld bij een verlopen certificaat. En soms heb je andere methodes of tools nodig om het probleem te doorgronden en op te lossen. bij een toegankelijkheidsissue kun je bijvoorbeeld een audit laten doen of een website laten scannen door een accessibility tool zoals Siteimprove.

Meer weten?

We vertellen je graag wat Digital Insights Platform voor jouw organisatie kan betekenen.

Neem contact met ons op