Wil je proactief op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van online dienstverlening? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.

  • Op reis door je online landschap

    Wat is er allemaal als het gaat om online websites in je organisatie? Het is de eerste vraag die in het webinar ‘de route door ons online landschap’ aan ons wordt gesteld. We denken even na en er schieten een aantal websites door ons hoofd. Het blijkt helemaal geen makkelijke vraag.

  • Breng ook de interne klantreis in kaart voor een optimaal proces

    Gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland sloegen de handen ineen bij de optimalisatie van hun persoonlijk internet portaal (PIP).

  • Design as a Service voegt concreet waarde toe

    Toegevoegde waarde is inmiddels een populair woord geworden om te gebruiken. Maar hoe bereik je die toegevoegde waarde dan? Wat je nodig hebt is een bewezen proces dat deze buzzterm concreet maakt. Hier komen Design Thinking en Design Sprints om de hoek.

  • 10 tips voor een betere website

    Benieuwd hoe je jouw website kunt verbeteren? Lees in 10 tips hoe je dit doet.

  • Welk scenario past bij jouw organisatie?

    Maximaal impact maken en je digitale dienstverlening nog beter voor het voetlicht brengen. Met SIMsite Drupal bieden we onze klanten die mogelijkheid. Inmiddels zijn al ruim 50 klanten van SIM overgestapt naar dit platform. Waarom is het zo geschikt voor lokale overheden? En hoe weet je of het iets is voor jouw organisatie?

  • Waarom brengt een Design Sprint jouw organisatie verder?

    Herken jij de situatie dat je een gaaf idee bedenkt, maar het op de plank blijft liggen? Heb je wel eens in een projectgroep gezeten waarbij jullie oplossing niet aansloeg bij de eindgebruiker? Of loopt je organisatie vast bij het oplossen van een probleem door de complexiteit ervan?

  • SIMsite powered by Drupal op maat voor bezoekers en beheerders

    SIM heeft veel kennis opgebouwd in digitale dienstverlening van overheden. Met onze SIMsite powered by Drupal CMS en website werken we samen met onze klanten voortdurend aan verbetering van de softwareoplossingen om inwoners en bedrijven optimaal te bedienen. 

  • Met SIM en Cardan naar een toegankelijke overheidswebsite

    SIM en Cardan Technobility slaan de handen ineen en ontzorgen overheidsinstanties bij deze stap naar een betere digitale toegankelijkheid.

  • Digitale toegankelijkheid: zaak van de hele organisatie

    Lang leek digitale toegankelijkheid een kwestie van het webteam van overheden. Niets is minder waar. Het gaat verder dan bijvoorbeeld juist kleurgebruik en een voorleesfunctie op de website. Wij komen veel bij gemeentes en waterschappen. Onze conclusie: het is hoog tijd voor bewustwording in de hele organisatie.