De Felix-gemeenten zijn blij. Er zijn namelijk ten opzichte van SIMloket veel voordelen. Marina de Horn, eindredacteur van beide systemen: “Ik ben super enthousiast over Felix en zou er uren over kunnen praten. Maar laat ik me inhouden en 3 grote voordelen hier benoemen:

  1. In SIMloket kon je als gebruiker de landelijke content niet aanpassen. Felix maakt het nu mogelijk om zelf de landelijke content te bewerken en aan te passen naar jouw wensen. 
  2. De updates van de landelijke content kwamen 1x per maand; terwijl dat nu bij Felix realtime gaat.
  3. Een groot pijnpunt in SIMloket was dat de gemeente geen eigen titel kon kiezen voor een product: in Felix kan dat wel.

Samen met een aantal betrokken klanten heeft SIM het meest optimale PDC-ontwerp weten neer te zetten. Dat deden we, begin 2020, aan de hand van 2 intensieve design-sprints. Een ontwerp waarbij ook gekeken werd hoe de informatie meervoudig ingezet zou kunnen worden. En dat is gelukt!  In Felix wordt alle PDC-informatie op één plek beheerd. En die informatie kan daarna meervoudig ingezet worden.  Via een API wordt de informatie gekoppeld aan andere systemen: bijvoorbeeld aan een klantcontactsysteem, zoals SIMkcs.

Gineke Hoogendoorn, productowner van Felix: “Op Felix zit een API die aangeroepen kan worden om gegevens op te halen. Vanuit SIMkcs en SIMsite powered by Drupal spreken we deze API aan. De API is goed beschreven zodat alle applicaties waarin PDC-content een meerwaarde heeft, deze kan aanroepen. Heb je Felix? Dan beschik je al automatisch over deze API. En kun je koppelen met bijvoorbeeld SIMkcs. Maar ook andere koppelingen zijn mogelijk. Voorbeeld daarvan is de  koppeling met de kennisbank van de gemeente Lingewaard”.

De reacties van de klanten mogen er zijn. Herman en Carolien, van gemeente Utrechtse Heuvelrug, melden ons: “Ik zou niet meer terug willen naar SIMloket” en  “Felix ziet er mooi uit en werkt intuïtief”.

De eerste 10 voordelen op een rij

Er zijn onnoemlijk veel voordelen om te werken met Felix. Of dat nou is omdat jouw organisatie overstapt van SIMloket of op zoek is naar een flexibele Producten en Diensten Catalogus:

  1. Op één plaats beheren, op meerdere plaatsen gebruiken
  2. Automatisch publiceren op een specifiek tijdstip
  3. Productnaam is aanpasbaar
  4. Opzet van de content is flexibel
  5. Meertaligheid? That is on its way!
  6. Landelijke content deels te gebruiken
  7. Landelijke contentupdates direct beschikbaar
  8. Notificaties bij wijzigingen aan landelijke content
  9. Styling van buttons, uitklapbare teksten en andere elementen werkt perfect samen met het CMS
  10. En de applicatie is veel gebruiksvriendelijker. Zo fijn.

Inmiddels hebben meer dan 40 SIM-klanten Felix in gebruik. Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.